Česká pojišťovna podpořila vývoj aplikace Záchranka

Zdravotnická záchranná služba má i díky podpoře České pojišťovny nového pomocníka při hledání polohy pacientů volajících na linku 155. Mobilní aplikace Záchranka pomůže záchranářům lokalizovat místo nehody a urychlí výrazným způsobem záchranný proces, v němž jde leckdy o minuty.

Jak aplikace funguje?
Přivolat pomoc lze v případě potřeby zcela jednoduše pomocí nouzového tlačítka na displeji. Tímto jednoduchým pohybem
se spustí vytáčení linky 155 a současně se z mobilního telefonu odešle zpráva, která obsahuje informace o aktuální poloze
či doplňující informace týkající se zdravotního stavu volajícího. Tyto údaje má uživatel možnost dopředu vyplnit v rámci nastavení.

Kromě této funkce v Záchrance naleznete seznam nejbližších pohotovostí či lékáren. Součástí je také interaktivní návod pro poskytnutí první pomoci, jehož cílem je především edukace. Jednoduchým přepnutím do testovacího režimu si pak každý může vyzkoušet aktivaci Alarmu nanečisto.

Mobilní aplikace je dostupná zdarma pro telefony s operačními systémy Apple iOS a Google Android. Podrobnější informace získáte na webu zachrankaapp.cz.

Po Horské službě je Záchranka další významnou aplikací napomáhající k záchraně životů, kterou Česká pojišťovna podpořila.

K historicky první aktivaci záchranné služby přes novou celorepublikovou aplikaci ZÁCHRANKA, došlo 10. března tohoto roku. Muž, staršího věku v Brně na ulici zkolaboval a došlo u něj k poranění kyčle. Duchaplný kolemjdoucí aktivoval alarm
na aplikaci a došlo k odeslání jeho polohy na Krajské zdravotnické operační středisko JMK, kde operátor linky 155 při zpětném hovoru ověřil a doplnil informace o zraněném. Následně byl vyslán vůz RZP a pacient byl po nutném zajištění transportován
do zdravotnického zařízení.

Tímto se potvrdila funkčnost této aplikace a dokázala, jak užitečná může být v případě nutnosti ZZS (zdroj: zzsjmk.cz).

Foto: Policie ČR

Kontaktujte nás
logo-ge-cp-negative

© 2024 Generali Česká pojišťovna a. s.

SOUČÁST GENERALI GROUP